Учасницею проекту Europroc Вікторією Меняйло опубліковано статтю у журналі «Advanced education», що входить до Web of Science
2018-08-14 09:04:00

Вийшла з друку стаття «Сurrent status analysis of research and innovation training of PhD in higher educational institutions», автора Меняйло Вікторії, опублікована у міжнародному науковому виданні «Advanced Education». У даній статті на підставі проведеного соціологічного дослідження шляхом анкетування аспірантів закладів вищої освіти України з використанням статистичних методів здійснено аналіз сучасного стану дослідницько-інноваційної підготовки майбутніх докторів філософії. Визначено основні форми дослідницько-інноваційної діяльності, в яких аспіранти брали участь.
Показано, що більше половини аспірантів були учасниками конкурсів наукових проектів для студентів та молодих учених; третина аспірантів мають досвід спілкування з іноземними колегами; близько 22,9% аспірантів були учасниками зарубіжних відряджень та стажувань. Участь у реалізації дослідницьких, освітніх та соціальних проектів брали лише 16,9% респондентів.
За результатами анкетування складено рейтинг найбільш важливих дисциплін (модулів), які варто включити до навчальних планів аспірантів (іноземна мова професійно-наукового спілкування; методологія наукових досліджень; академічне письмо та академічна доброчесність; основи критичного мислення; основи інноваційної діяльності; інтелектуальна власність і трансфер технологій; основи проектної діяльності) а також, найбільш ефективних, на їх думку, форм і методів дослідницько-інноваційної підготовки, серед яких: підготовка наукових публікацій до міжнародних видань; проведення майстер-класів, тематичних зустрічей з успішними науковцями та підприємцями; стажування у провідних вітчизняних та європейських наукових центрах; участь у міждисциплінарних дискусійних семінарах; участь у молодіжних конкурсах інноваційних ідей і проектів.
Детальніше