З метою модернізації проектної і грантової діяльності в університеті, за ініціативи проректора з науково-педагогічної роботи Юрія Каганова, протягом березня-травня 2018 р. у виші відбудеться серія тренінгів для викладачів щодо написання мікрогрантів.
Автором тренінгів є кандидат філологічних наук, доцент кафедри німецької філології і перекладу, координатор численних міжнародних проектів Олена Тупахіна.
Перша лекція-тренінг відбулась 6 березня для викладачів та аспірантів факультету журналістики та філологічного факультету і була присвячена написанню мікрогрантів у галузі освіти.
На початку тренінгу Олена Тупахіна розповіла присутнім про переваги мікрогрантів та їх формати, що умовно поділяються на чотири групи:
• навчальні курси, літня школа (табори), тренінги;
• круглі столи, конференції, семінари;
• програмні продукти, підручники, дослідження;
• ресурсні центри, громадські об’єкти, публічні простори.
Олена Тупахіна наголосила, що проект потрібно починати з виникнення ідеї – тобто з пошуку проблеми та способів її розв’язання. І лише тоді варто шукати грантові програми.
До алгоритму генерації ідеї входять наступні кроки:
• ідентифікація, аналіз причин та наслідків;
• інновація, бенефіціари та стейкхолдери;
• результат, вплив.
За її словами, в Україні можна знайти грантові програми у посольствах (Польщі, Німеччини, Фінляндії, Нідерландів, США), фондах агенцій (DAAD, Британська рада), рамкових програмах (ERSASMUS+).В рамках цієї програми з 2007 року в Україні реалізували 53 проекти: 32 модулі, 8 кафедр, 2 ресурсних центри, 10 дослідних проектів, 1 проф. асоціація.
Під час лекції акцентували увагуприсутніх на такій формулі успіху:«проект – це єдина завершена концепція із наскрізним логічним взаємозв’язком елементів». Крім того на лекції йшлося про фінансування, виконання, партнерство, якість команди, пріоритети грантових програм.
Родзинкою тренінгу став мозковий штурм, за умовами якого присутніх було розподілено на чотири групи з чотирма темами відповідно, за якими учасники мали згенерувати якомога більше ідей для можливого подання на грант.
Група № 1 мала тему «Українські вчені мало публікуються за кордоном», група № 2 – «Населення легко піддається пропаганді у медіа, група № 3 намагалася вирішити проблему «Ціннісного конфлікту у суспільстві», а остання група – «Мовне питання». Після кількахвилинної підготовки учасники подали всі свої ідеї, після чого почали жваве обговорення плюсів та мінусів тієї чи іншої пропозиції, в ході якого ставили питання до лектора.
На прикладі програми ERSASMUS+ лектор показала як писати заявку та заповнювати аплікаційні форми грантів. Було зазначено, що мета потенційного проекту має містити кінцевий бажаний результат та вирішувати поставлену проблему.
За словами проректора з науково-педагогічної роботи Юрія Каганова, актуальним на сьогодні є надання організаційної, методичної і змістовної допомоги науковцям вишу щодо пошуку грантових пропозицій і набуття навичок написання грантів і проектів. Для реалізації цієї мети найближчим часом планується запрошення до вишу визнаних фахівців у сфері міжнародних проектів для проведення семінарів і тренінгів у цій царині.
Фотогалерея:
https://www.facebook.com/pg/univerzp/photos/?tab=album&album_id=1945435468819170
This project has been funded with support from the European Commission. The web-site information reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. Use of web-site materials, reposting and dissemination are only for free of charge usage with obligatory reference to the source web- site: “European Project Culture”
National Erasmus+ Office in Ukraine (EU-funded project) © Copyright 2017, All Rights Reserved |