Психологічна служба в ЗМІ

Телефон довіри:

15-84

з 9:00 до 21:00

Запорізький обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

224-70-09

css@ukrpost.ua

www.ssm.zp.ukrtel.net


Цитата дня
Головна
Співробітники
Діяльність
Документи
Студентам
Методична скарбничка
Контакти
Запорізький національний університет
Відділ виховної роботи ЗНУ

Оголошення

Телефонуй: 14-06; 228-76-48

Приходь: корпус №6, кабінет 226

Пиши: loranetkal@gmail.com

Мотивація

Психологічна служба ЗНУ / Всі новини сайта «Психологічна служба ЗНУ» / Мотивація

Всі новини Студенту

Мотивація до навчання

 

      Як змусити себе навчатися? Що робити аби нарешті почати приходити на заняття вчасно? Куди подівалися жага та цікавість до навчання? Чому домашні завдання не більше ніж формальність? Це питання з якими стикаються усі. Головне в них не в тому, що вони виникають, а у тому як ми реагуємо та відповідаємо на них. Саме це визначає наші успіхи та невдачі. Наше життя переживає, як емоційні злети, так і падіння. Іноді ми бачимо в навчанні певний ясний сенс, трохи пізніше - не бачимо нічого, окрім дарма згаяного часу. Ніхто не суперечить, легко навчатись, коли є бажання та ентузіазм, але що робить коли подібного і близько немає? В цій статті ми розглянемо декілька навідних питань та практичних порад, спрямованих на те як допомогти самим собі прояснити свої мотиваційні установки та справитись з періодами удаваної марності або апатії до навчання.

 

       Будь-який матеріал, який підкріплюється чіткими прикладами, запам’ятовується краще. Тому, ми розглянемо мотивацію до навчання на прикладі вивчення конкретної дисципліни – англійської мови. Навіщо Вам англійська? Це перше над чим слід замислитись. Не дивлячись на свою, на перший погляд, банальність, питання дуже важливе. Тому перш ніж підійти до інших аспектів цього питання, виділіть час, замисліться над питаннями, що наведені нижче, погляньте всередину себе та постарайтеся дати собі чесну відповідь на кожне з них. -

    Що означає для мене знання цієї іноземної мови?
    - Чого я бажаю досягти?
    - Як знання цієї мови допоможе мені досягти своєї основної мети або більшої (передбачається більше, ніж сама англійська) мети?

 

      Ці питання корисні, як на початку навчання, так і в його процесі. Тут важливо усвідомити, що вивчення не повинно бути самоціллю, це – засіб. Вивчення повинно мати чітку та обґрунтовану причину, а також дуже окреслений контур, тобто межу. Ми не можемо навчатись «на всяк випадок», «на майбутнє» або «для усього». Бажання навчатись дуже тісно пов’язано з емоційною стороною нашої особистості. Емоції, як відомо, мінливі, тому покладатися на них в навчанні не варто. Вирішальну роль повинен грати розум, тобто наш свідомий вибір. Наше рішення повинно мати дуже міцну раціональну основу, що зможе протистояти нашій, іноді ледащій або апатичній, природі. Розуміння мети має бути пропорційним рівню мотивації в навчанні. Чим більш важливість, тим більше мотивації. Якщо ми навчаємося тільки тому, що так бажає хтось інший (батьки, друзі, начальник, приятель, партнер по бізнесу), можливо, нам буде дуже важко мотивувати себе, якщо у іншого зникає бажання. Якщо ми навчаємось тому, що так роблять усі і це «модно», тоді нам потрібно нікуди не відходити від цих «мотиваторів», бо без них прогрес для нас дуже сумнівний. Тільки та мотивація, яка йде зсередини, з наших особистих бажань та вподобань – дійсно може бути відповіддю. Будьмо чесні до себе. Яке відношення має англійська до здійснення моєї основної мети? Пряме або непряме? Якщо останнє, то чи не існує іншого способу досягнення мети? Іншими словами, наскільки добре я повинен володіти англійською мовою, для того щоб наблизитись до того, що для мне є сенсом усього життя? Чи достатньо для мене просте ознайомлення з основами мови, так як основний мій інтерес лежить за межами даної області вивчення, або ж я бажаю присвятити залишок свого життя лінгвістиці та граматиці англійського мовлення? Можливо відповідь для нас більш ніж очевидна, нам все одно варто озвучити його для себе, або навіть записати. Отже, визначте мету, назвіть її, напишіть та запам’ятайте. Саме це невелике твердження, яке у вас вийшло, буде основною й рушійною силою в вашому навчанні.

 

         Керуйте! Коли ми визначили, як англійська допоможе вам в досягненні вашої основної мети, нам слід перейти до іншого, також важливого питання: впродовж якого часу мені необхідно освоїти мову до бажаного рівня? Будьте реалістичні. Велика мета не досягається маленькими зусиллями. Едвард Андерсен, припускав, що ті учні, які досягають великих результатів, ставлять для себе великі цілі, а ті що ставлять перед собою маленькі цілі, відповідно, приходили до менших результатів. Після невеликого дослідження він виявив абсолютно інші данні. Виявилось, що більшість з тих, хто не досягав великого успіху в навчанні, ставили перед собою великі цілі, а ті хто був успішним, визначали цілі, що були трохи завбільшки їхніх можливостей. Іноді ми бажаємо все й одразу, або нічого взагалі. Друге досягти дуже просто, першого ж нам не бачити як «своєї верхівки без дзеркала». Тут повинен бути обраний деякий баланс. Цілі не повинні бути маленькими, інакше ми не будемо достатньо мотивовані. Вони також не повинні бути занадто великими, щоб ми знали, що ми можемо їх досягти. Для збереження належного рівня мотивації вам необхідно тримати процес навчання «під контролем». Частина проблеми зазвичай вирішується викладачем. Увесь курс навчання розбивається на декілька етапів. Таким чином, наша велика задача ділиться на ряд маленьких. Наша увага повинна бути спрямована на виконання саме цих «маленьких» завдань в поставлені строки. Нам також важливо слідкувати за своєю увагою під час роботи. Нам необхідно навчитись працювати на результат, а не працювати, тому що так треба або ми так для себе вирішили. Не слід вважати що пасивне слідування процесу навчання забезпечить нам блискучий результат. Ставте перед собою конкретні цілі, а також строки їх виконання. Розбивайте важкі завдання на декілька простих. Зосередьтесь на одному завданні в одному часі. Більшість з нас одно функціонали. Тому для більшої ефективності витраченого часу на навчання, не варто вмикати телевізор, слухати гучно музику, розмовляти з друзями, грати в комп’ютерні ігри. Це збереже від розсіювання вашу увагу та додасть впевненості після успішного завершення завдання. Не пропускайте занять. Чим більше ви пропускаєте, тим більше ви відстаєте. І ви це відчуваєте. Коли вам задається на уроці питання, і ви не можете на нього відповісти, у вас виникають негативні почуття. Природно, ми мимоволі, навіть на несвідомому рівні, прагнемо уникнути подібних почуттів і шукаємо привід не йти на урок. У цьому криється велика небезпека, тому що якщо ми вчасно не схаменемося, на заняття потім приходити вже не буде сенсу. Приходьте на уроки в будь-якому випадку! Навіть, якщо ви робите помилки і багато чого не розумієте, ви в групі не для того щоб блищати своїми знаннями. Ви в групі, щоб робити помилки і виправляти їх. Якщо ви не зробили домашнє завдання, вам все одно необхідно прийти на уроки. Приходячи на заняття, ви ставите себе в сприятливе для навчання середовище, яке сприятиме вашому прогресу. Намагайтеся зробити для себе завдання помірної складності. Якщо домашнє завдання для вас здалося простим, по-перше, скажіть про це своєму викладачеві, по-друге, застосуйте творчий підхід, подумайте, як ви могли б застосувати отримані знання в житті. Потрібно погодитися, в обох випадках, якщо завдання є занадто легким або надто складним, ми скоріше будемо відчувати себе де мотивованими. Навчання повинно бути трохи важким, але все ще можливим для успішного виконання.

 

       Наступне, знайте свої строки. У всіх нас "тільки" 168 годин у тижні, незалежно, хто ми, чим ми володіємо, або що ми робимо. Нам потрібно знати, на що і скільки часу ми можемо приділяти. Тому точно визначте, коли та скільки ви будете вивчати предмет. Я знаю, все це міркування з усіма правилами, вже навіює нудьгу, не кажучи вже про спробу втілити це в життя. Особливо це стосується творчих особистостей. Звичайно, нам потрібно залишати час для відпочинку, непередбачених ситуацій, деякої незапланованості або спонтанності. Життя повинно мати свої фарби. Тим не менше, якщо відкласти будь-яку послідовність взагалі, ми можемо опинитися у "порожнього корита" та звинувачувати викладача за те, що він не був досить суворий або себе, що не були добре організовані. Знайте, в який час доби навчання для вас більш ефективне. Якщо предмет дається вам важко, не відкладайте самостійні заняття на кінець дня, коли ви вже нічого не здатні зрозуміти, занадто втомлені або вам вже нічого не хочеться, не кажучи вже про мову. Робіть першим більш складну й менш улюблену роботу, а потім винагороджуйте себе тим, що вам більше до душі (морозиво, перегляд хорошого фільму і т.д.). Навчіться розбивати складні теми на ряд простих. Починайте роботу з більш складних завдань.

06.02.2015 14:25:00

Copyright © 2012 Запорізький національний університет