Психологічна служба в ЗМІ

Телефон довіри:

15-84

з 9:00 до 21:00

Запорізький обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

224-70-09

css@ukrpost.ua

www.ssm.zp.ukrtel.net


Цитата дня
Головна
Співробітники
Діяльність
Документи
Студентам
Методична скарбничка
Контакти
Запорізький національний університет
Відділ виховної роботи ЗНУ

Оголошення

Телефонуй: 14-06; 228-76-48

Приходь: корпус №6, кабінет 226

Пиши: loranetkal@gmail.com

Поради першокурсникам

Психологічна служба ЗНУ / Всі новини сайта «Психологічна служба ЗНУ» / Поради першокурсникам

Всі новини Студенту

 Першокурсникам

       Ось і закінчилось літо, та розпочався черговий навчальний рік. Сподіваюся, всі ви добре відпочили, набралися сил і готові до напруженої і плідної роботи. Для когось «День знань» – це привід зустрітися із друзями, обговорити всі новини минулого літа, а для когось – початок виснажливого навчального процесу.

       Від щирого серця вітаємо молоде покоління першокурсників і бажаємо їм швидкого «вливання» в бурхливе студентське життя.

       Дійсно, перший курс – це дуже важливий період в житті студента. Як ти себе покажеш, – так до тебе і будуть ставитись. Проте потім чотири роки можна відносно відпочивати і лише підтримувати вже існуючий імідж. І, ще: дуже важливо, як ви здасте свою першу сесію.

       Готуйтеся дуже добре, здати її часом набагато складніше, ніж ЗНО. І взагалі студентом вважається лише той, хто вже пройшов через сесію. Так що вдалого вам посвячення в почесне звання «Студент»!

       А на закуску – жартівливі поради від психолога:

  1. Пам'ятайте: Точність – ввічливість королів! Так що приходьте вчасно.
  2. Запам'ятайте, комунікабельність (це не від слова кабель) – велика річ! Все – таки конспект за перший курс ще ніколи зайвим не був. Також: Поважайте старших!
  3. Вранці, прийшовши на заняття, вітайте всіх працівників університету. Будьте чемні!
  4. І останнє: Не забувайте щодня дякувати долі за те, що вона дала вам шанс навчатися в найкращому університеті міста! Віра в найкраще – велика річ! І пам'ятайте, всі старшокурсники вам по-доброму заздрять, навіть якщо не говорять цього.

       Удачі Вам та натхнення у навчанні!


ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ЛЕКЦІЯМИ, КОНСПЕКТАМИ.

Важливо з перших днів навчання виробити свій підхід, свій стиль роботи з навчальним матеріалом. Це запорука успішного навчання. Слухання та запис лекцій - складні види вузівської роботи; і треба чимало попрацювати, щоб оволодіти ними. Уважне слухання і конспектування лекцій передбачає інтенсивну розумову діяльність студента. Те, що дійсно уважно прослухано, продумано і записано на лекціях, стає вашим надбанням, входить в ваш освітній фонд. Пропонуємо вам кілька простих порад:

    1. Не слід прагнути записувати лекції дослівно, оскільки темп мови лектора 90-120 слів за хвилину, а темп запису близько 20 слів. При записі треба активно обдумувати зміст, переформулювати його своїми словами (крім визначень і формул). Це один із способів розвитку мислення.
    2. Що ж треба записувати на лекції? Насамперед - тему лекції, основні її питання, найважливішу їх аргументацію. Потім - деякі яскраві приклади, наукові визначення і висновки, які дає лектор за матеріалом. Зазвичай лектори, змінюючи силу, тембр голосу або сповільнюючи читання, виділяють і підкреслюють найважливіші положення викладеного матеріалу, роблять записи й замальовки на дошці. Це допомагає студентам усвідомити і записати найважливіше, істотне.
    3. При записі треба обов'язково залишати широкі поля, місце між рядками. Фіксуйте на полях питання, що виникають по ходу лекції, ваші думки і міркування. Питання ви можете задати лектору на семінарському занятті (будьте активніше в цьому). Не забувайте робити виділення абзаців, нумерацію основних положень. Виносьте на поля ключові слова.
    4. Конспект потребує доопрацювання в день лекції, поки є можливість оперативно відновити пропущений матеріал, розшифрувати малозрозумілі записи. Рекомендуємо в цей же день читати матеріал і в підручнику, відповідаючи на виникаючі у вас питання. Намагайтеся відразу ж приводити власні приклади, пов'язувати матеріал з відомими вам відомостями, практикою, особистим досвідом. Виділяйте головне і незрозуміле. Потім знову перегляньте конспект через 3-4 дні. Часу на таку роботу йде небагато, але результати зазвичай бувають прекрасними.
    5. Широко використовуйте колір при записі і доопрацюванні конспекту. Кольорові позначення використовуйте однозначно у всіх записах (головне, приклади, спірні питання, практичні рекомендації).
    6. В той же конспект вносьте за темами те нове, що почуєте на семінарських заняттях, з доповіді товаришів, на консультаціях.
    7. При записі лекції користуйтеся елементами стенографії, власними скороченнями.

Треба пам'ятати, що: 1 ) позначення повинні бути однотипні; 2 ) алфавіт скорочень записаний в кінці зошита; 3 ) можна позначати квітами. Пропонуємо вам деякі умовні скорочення (використовуйте лише ті, що вам зручно, придумуйте свої знаки). •

    Іменники всередині теми можна позначати заголовними буквами: Е - електроніка , Т - техніка, П - програма і т. д.
    • Прикметники можна позначати малими літерами: т - технічний, п - програмний і т. д.
    • Іноді корисно записувати закінчення буквами, наприклад: т -го, що означає технічного.
    • Можна залишати кореневу частину слова: особ. - Особистісний;
    • опускати кореневу частину: а -з - аналіз;
    • опускати голосні: пртрч - протиріччя, дтщб - для того щоб, кт - котрий і т. д.
    • взаємозв’язок – в/з, взаємодія – в/д.

Пропонована символіка: •

    математична (фізична): > - більше, < - менше, ≈ - приблизно,^ - зростає , € - належить, => - витікає.
    • граматична: ! - Важливо, ! ! - Дуже важливо, ? - під питанням, запис великими літерами, підкреслення.

Запам'ятайте: Не можна надмірно скорочувати слова, чергувати їх з нескороченими. При систематичній роботі над конспектом та підручником: • знання набуваються поступово, а не тільки в період підготовки до іспитів; • полегшується робота з підготовки до семінарських занять; • під час іспитів слід тільки лише освіжити в пам'яті свою роботу протягом семестру; • конспекти ви можете зберегти для роботи після закінчення ВНЗ.

06.09.2017 09:27:00

Copyright © 2012 Запорізький національний університет